Električni trotinet potreba ili statusni simbol - Gsm

Da li je električni trotinet potreba ili statusni simbol?

U poslednjih nekoliko godina broj električnih trotineta na ulici se progresivno povećao. I kao i po većini aktuelnih pitanja u Srbiji, i po ovom smo se podelili do krajnjih ekstrema. 

električni trotinet

Jedni prateći u svemu trendove, bez mnogo razmišljanja guglaju "električni trotinet" u želji da što pre nabave najbolji model za sebe. Drugi shvataju najznačajnije koristi koje im donosi korišćenje električnog trotineta i sa pažnjom žele da se što bolje informišu i na osnovu validnih saznanja odluče da li i koji model kupiti. I naravno, treća grupa ljudi, koji bi bez trunke razmišljanja, zabranili korišćenje električnih trotineta na ulicama. Utisak je da se o nečemu što je dostiglo ovoliku popularnost u svetu a i kod nas, treba adekvatno informisati.

Električni trotineti beleže sve veću prodaju i popularnost sa saznanjem da se jednostavno i zabavno mogu izbeći saobraćajni kolapsi pri odlasku i dolasku s posla. I ne samo to. U vremenu u kome se moramo pridržavati socijalne distance kad god je to moguće, mnogima je cilj da se udalje od sredstava javnog prevoza i pronađu alternativni način prevoza u većim gradovima. Nije od manjeg značaja ni povećanje svesti o zagađenju vazduha, što povećava potražnju za ekološkim prevoznim sredstvima. u oba slučaja se može reći da je električni trotinet idealno rešenje. 

Osim toga što je većina neupućena u mogućnosti i karakteristike električnih trotineta, ne radi se o maloj količini novca koju treba izdvojiti za kupovinu, pa se nameće kao nužnost precizan vodič za kupovinu električnog trotineta.

Da li je vožnja električnih trotineta dozvoljena u Srbiji?

Nakon što se informišete o performansama električnih trotineta i možda izaberete najoptimalniji za svoje potrebe, obratite malo pažnje na zakonsku regulativu koja se odnosi na vožnju električnih trotineta. Sa pojavom električnih trotineta, povelo se i pitanje zakonske regulacije njihovog korišćenja. Tako od 2018. se govori o potrebama da se uredi svaki detalj u ovoj oblasti. Mnogo puta su se i državni zvaničnici iz obraćali po ovom pitanju i govorili o izmenama Zakona o bezbednosti saobraćaja, a naše je da se nadamo da će do kraja 2021. godine konačno ovo pitanje biti u potpunosti uređeno. Šta se sve treba znati? Postoje različiti zakonski modelima kojima je rešena upotreba električnih trotineta u saobraćaju, a nužno je definisati ko sme upravljati električnim trotinetom, gde je dozvoljeno korišćenje i pod kojim uslovima. Dok sve pojedinosti ne budu rešene, dešavaće nam se da oni koji su protiv upotrebe imaju argumente za to u vidu bahatih i nesavesnih vozača trotineta, koji remete saobraćaj. Treba naglasiti da je bilo nekoliko slučajeva saobraćajnih nesreća, koje su direktno uzrokovali vozači električnih trotineta.

Očekuje se da vožnja trotineta bude dozvoljena pešačkim stazama i to brzinom do 6 km na sat. Pored toga, treba očekivati da se odredi starosna granica za vozače, ali i obaveza nošenja zaštitne opreme, kao što je kaciga.

Dok se ne donese zakon koji će važiti na teritoriji cele zemlje, neke opštine su na svom nivou regulisale ovo pitanje. 

Osnovne koristi od vožnje električnih trotineta

Prelaz iz tačke A u tačku B na zabavan način, uz izbegavanje zastoja i gužvi, to vam donosi električni trotinet. Fizički napor je neuporedivo manji nego pri korišćenju bicikala ili push skutera, tako da u tačku B stižete potpuno odmorni. Vožnja električnog trotineta će vas zabaviti i podsetiti na neke dane kad ste sa društvom po ceo dan vozili bicikl. Nakon vožnje, jednostavno ćete odložiti svoj trotinet, jer ne zauzima previše prostora, tako da i na poslu neće smetati nikome. Iako ima ugrađen motor i izrađen je od visokokvalitetnog materijala, težina trotineta nije velika. Ako živite u našim većim gradovima, često ćete doći do zaključka da je električnim trotinetom brže doći do neke lokacije, nego korišćenjem bilo kog drugog prevoznog sredstva. Ako govorimo o manama, najčešće se priča o "visokoj" ceni električnih trotineta i o ograničenim mogućnostima upotrebe.

Kako se električni trotinet pokreće?

Razlika između električnog trotineta i potisnog trotineta je u njihovom pogonu. Električni trotineti koriste motor za svoj pogon. Obično se radi o malom električnom motoru koji zahteva redovno punjenje, kako bi se trotinet mogao koristiti. Kod najvećeg broja modela, potrebno je da se pokrenete da bi se motor aktivirao. Kada se točkovi pokrenu, trebao bi da se aktivira motor i možete da povećate brzinu kretanja. Postoje dve vrste motora, jedni su smešteni sa prednje strane, a druga vrsta se nalazi na zadnjoj strani trotineta. Samo vreme punjenja zavisi od modela do modela. Kod trotineta koji imaju motor sa prednje strane ravnomernije je raspoređena težina, mada to ume i da ima loše aspekte u vidu proklizavanja na klizavijim površinama.

električni trotinet kako funkcioniše

Kad je u pitanju sistem kočenja, imate dve opcije: ručnu i nožnu kočnicu. Ručna kočnica je standardnog mehanizma kao i kod bicikli. Nožna kočnica reaguje tako što nogom gurnete blatobran na zadnjem točku. Tim kontaktom se stvara otpor i na taj način dolazi do usporavanja. Ovo jeste dobar način kočenja u hitnim situacijama, ali ga izbegavajte pri većim brzinama.

Odlaganje trotineta je jednostavno i ne zahteva preveliki prostor. Trotineti su najčešće napravljeni sa preklopnim mehanizmom, pa se tako ručke mogu lako složiti uz ostatak trotineta.

Jedno od češćih pitanja je distanca koja se može preći sa električnim trotinetom. ovo zavisi od mnogih faktora, a osnovni su model trotineta, baterije, njena napunjnosti, ali i teren koji želimo da pređemo, tako da nije isto ići ravnim uglačanim asfaltom i nekim terenom gde ćemo nailaziti na prepreke uz češće uspone. Ne uzimajte kao apsolutnu istinu za sve modele, ali moje lično iskustvo govori da 10 km ne bi trebalo da predstavljaju problem bilo kojem kvalitetnijem modelu, pod uslovom napunjenosti baterije.

Koliko košta električni trotinet?

U prvom redu je važno sa kolikim budžetom raspolažete za kupovinu električnog trotineta. Za osnovni model potrebno je da izdvojite najviše 30000 dinara. Ali u tom slučaju ne očekujte previše, jer se radi o trotinetima sa ograničenim mogućnostima i slabijim performansama. Ako želite vrhunski doživljaj sa električnim trotinetom izaberite neki od modela koji nude maksimalne mogućnosti. 

GSM & PC Shop za Vas izdvaja tri modela električnih trotineta u različitom cenovnom rangu. 

I na kraju da odgovorim na pitanje s početka članka, električni trotinet nikako ne sme da bude sredstvo kojim će se iskazivati status vlasnika, naročito se ne sme bahato i nesavesno koristiti, jer to je ono što smeta drugim učesnicima u saobraćaju. Kad se bude zakonski regulisala upotreba električnih trotineta, njihovim vlasnicima će ostati samo da uživaju i zabave se u svim čarima vožnje trotinetom.